Sabtu, 02 Juli 2011

Hijrah dari Asmara, eh Asrama...!


begini nasep, jadi bujangan... kemana-mana, ngekos gak jelas, tiada orang yang melarang, ... hai entahlah, lagu mane yang sesuai dengan mood hati aku ne, photo di atas tu, tengoklah, katel tu dah 6 bulan buat aku istirahat, sesudahnye bayak-banyak terima kasihlah, perihal kepindahanku, aku tak nak kasi tau orang tue dululah, nanti je kalau aku dah tenang dan mapan, sebelum berangkat aku dah kemas-kemas bilik, dayat maafkan rudi kalau ade salah e, beginilah jalan hidupku, selama kat asrama ana memang tak amanah, banyak dengo komplaint dari berbagai fihak.. awak setresss!



dan sampai sekarang juge belom masukkan surat pengunduran diri dari staff Ma'had Jamiah, aku tak kuase dengar orang asek membebel tak tentu arah, marah - marah ade je yang tak kene, Ya Allah.. pada hari ini aku dah berazam nak kuatkan iman, banyak ngaji, biar lunak hati tu, beginilah hidup selalu membuat kita mampu berfikiq untuk apa aku dicoba dengan semua ini, kalu tak untuk pandai menyikapi problem lah... okay keep spirit!!! gambar sebelah ni gambar tempat saye belajar, menulis di sebelahnye juge ade dispenser, rencananye nak saye wakafkan, hahaha, sebelum saye bekemas pergi, saye dah bersihkan meje belajar tu dan meje belajar Hidayat juge,




dan digambar sebelah sini, tu lihat, kebiasaan saya adalah menyampirkan, hehe apa sih istilah bahasa Indonesianya? menyangkutkan-lah, di pintu nak ke jamban, jadi tak pelah, mungkin saye tak lagi dapat nak buat macam tu, padahal, kat situ seronok sangat tau, 









nah, yang kat sini, ade triplek, ni pintu kelua, nak kelua dari kamar  semenjak 3 bulan terakhir di asrama, saye tak lagi sering tidur kat asrama, saye sering pegi malam kerumbai, kat rumbai saye buat kaligrafi dalam mesjid Baitul Hamdi, hah kat situlah saye berharap betul dapatkan uang untuk bayar SPP Semester 4 ni, saye pon dah segan dengan ustadz dan syeikh Ma'had, kalau macam ni saye nak pindah aje, tak pelah....hikss...





kat asrama juge saye sering macam tu gantungkan baju, jemur kan baju maksudnya, tak ade penjemur kat situ pon jadi lah, setelah saye pindah nanti , jemuran baju tak macam tu lagi bentuknya, 







ni meje Belajar Hidayat, kami same same orang jawe, cume bede jurusan, die Psikologi, kalau saye ni PBA, PENDIDIKAN BAHASA ARAB'BE,hhehehehehehehehe tak pelah semue ni ade hikmahnye ye tak, lain lalang lain belalang lain dulu lain sekarang, hihihihi.................................!


1 komentar: